Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií
Trachtová, Zdeňka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Maršík, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií" pojednává o dialogických typech v pořadech rozhlasových stanic pro mladé posluchače. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují nástin vývoje Radia 1 a ČRo Radia Wave od jejich počátků do současnosti, sociologickou charakteristiku mladých posluchačů, teorii žurnalistických žánrů a metod analýzy. Cílem výzkumné části je pomocí sledování týdenního úseku programu Radia Wave a Radia 1 analyzovat jazyk, žánry a obsahy uplatňované v pořadech těchto stanic a zaznamenat jejich vlastnosti. Práce se zabývá především rozhovory vysílanými na těchto rozhlasových stanicích. Text se snaží nabídnout co nejkompletnější představu o podobě dialogických pořadů pro mladé posluchače. Dalším cílem je zjistit, jakým způsobem je používán jazyk na veřejnoprávní rozhlasové stanici (Radio Wave) a ve vysílání soukromého radia (Radio 1). Na základě shromážděných poznatků a dat vyvozuje shodné a rozdílné prvky ve vysílání těchto dvou stanic. Práce je tak příspěvkem ke studiu rozhlasového vysílání pro posluchače mladších věkových kategorií.
Komparace marketingové komunikace rozhlasových stanic Radio Wave a Evropa 2
Šulák, Marek ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Komparace marketingové komunikace rozhlasových stanic Radio Wave a Evropa 2" popisuje, analyzuje a porovnává marketingové nástroje a aktivity rozhlasových stanic Radia Wave a Evropy 2. Práce využívá tři výzkumné metody, a to primární deskriptivní analýzu a následnou komparativní analýzu doplněnou o metodu dotazování. Deskriptivní analýza a komparativní analýza se zabývá komunikačním mixem stanic. Kvalitativní dotazník se zabývá povědomím posluchačů o marketingové komunikaci jednotlivých stanic. Cílem práce je zjistit, jak se liší marketingová komunikace rozhlasových stanic, které jsou obě určené pro mladé posluchače, ale mají diametrálně odlišný charakter.
Hudební dramaturgie českých alternativních rozhlasových stanic
Pyatkina, Maria ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Diplomová práce zkoumá a porovnává způsoby tvorby hudební složky vysílání českých alternativních rozhlasových stanic Radio 1 a Radio Wave. Tyto stanice byly zvolené z důvodu jejich specifického zájmu o hudbu, který je definován jejich alternativním formátem. Teoretická část poskytuje základní vhled do problematiky hudební dramaturgie rozhlasových stanic, popisuje alternativní rozhlasový formát a profily zkoumaných stanic včetně jejich hudební složky. Tvůrci hudebního vysílání prochází rozhodovacím procesem při výběru hudby podobně jako redaktoři zpravodajství při selekci zpráv, a tato práce proto ve své praktické části aplikuje na rozhlasovou hudební dramaturgii teoretický rámec výzkumu gatekeepingu. Pomocí rozhovorů s hudebními dramaturgy a moderátory stanic práce nalézá širokou škálu aspektů, které ovlivňují výslednou podobu hudební složky vysílání. Použité úrovně výzkumu gatekeepingu pomáhají názorně porovnat tyto vlivy v rámci obou stanic.
Role Českého rozhlasu v podpoře české alternativní hudební scény u nás i v zahraničí
Pleslová, Josefína ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení přínosu podpory české alternativní hudební scény prostřednictvím Českého rozhlasu se zaměřením na činnosti Radia Wave. V teoretické části je vymezen pojem alternativní hudební scéna v českém kontextu a popsán vývoj Radia Wave od jeho vzniku až po současnost. V další kapitole jsou popsány konkrétní formy podpory Českého rozhlasu domácím alternativním hudebním projektům s přihlédnutím k soutěžním projektům. Pro srovnání jsou v návaznosti rozebrány druhy podpory u žánrově podobných médií. Analytická část obsahuje kvalitativní analýzu dat získaných z rozhovorů. Na závěr je na základě analýzy provedeno celkové zhodnocení podpory české alternativní hudební scény s vlastním doporučením a radami do budoucího vývoje.
Specifika rozhlasového vysílání pro posluchače ve věku adolescence a rané dospělosti
Mareš, Petr ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem rozhlasového vysílání pro posluchače ve věku adolescence a rané dospělosti. Mapuje historii od školského rozhlasu, přes kultovní pořady jako Mikrofórum, stanici pro mládež EM, až po nástup komerčních stanic. Dále už se věnuje současnému vysílání, přesněji stanici Český rozhlas Radio Wave, jakožto veřejnoprávní stanici pro mládež, a stanici Evropa 2, jakožto nejposlouchanější stanici mezi mladými posluchači. opisuje stavbu jejich vysílání, jejich činnost v line prostředí, konkrétně na sociálních sítích a jejich vlastních webových stránkách a zaměřuje se i na jejich poslechovost a další zpětnou vazbu ásledně obě stanice srovnává s Rádiem Impuls, jakožto nejposlouchanější stanicí v České republice. Součástí práce jsou výsledky průzkumu, který na výběrovém souboru 300 respondentů zjišťoval, jaké mají posluchači ve věku 15 - nároky na rozhlasové vysílání.
Vývoj a proměny rozhlasových pořadů pro mládež v ČR v letech 1992-2010
Ouřadová, Anna ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Maršík, Josef (oponent)
Předkládaná práce přináší ucelený pohled na nabídku slovesných pořadů pro mládež Českého rozhlasu od roku 1992 do současnosti. Jejím těžištěm je charakteristika slovesných pořadů pro mládež napříč stanicemi Českého rozhlasu (2, 3 a 6) a souhrn slovesných pořadů stanice pro mladé Radia Wave. Obraz nabídky slovesných pořadů pro mládež od roku 1992 do současnosti svědčí o tom, že se Český rozhlas od svého vzniku potýká s nedostatečným nebo nevyváženým plněním zákona, kterým je ve vztahu k mladému posluchači vázán. Jeho současná nabídka splňuje kritérium dostatečnosti, rozhodně však ne vyváženosti. Převažující publicistické slovesné pořady pro mládež mají tendenci vhodně rozšiřovat svůj tematický záběr a pole zájmu. Na druhé straně využívají stále se zužující škálu žánrů. Pořady Přepadení a Bourání pak dosvědčují, že slovesné pořady pro mládež mají potenciál obohacovat rozhlasovou slovesnou tvorbu obecně o nová témata a nové formy. Slovesná tvorba pro mládež Českého rozhlasu však naráží na zásadní problém, kterým je její malý dosah způsobený nízkou poslechovostí Českého rozhlasu ve věkové skupině 15-30letých. Mezi nezbytné kroky, které povedou ke zlepšení, budou zřejmě patřit uvedení stanice pro mladé zpět do analogového vysílání a rozšíření nabídky pořadů pro mládež na internetu.
Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií
Trachtová, Zdeňka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Maršík, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií" pojednává o dialogických typech v pořadech rozhlasových stanic pro mladé posluchače. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují nástin vývoje Radia 1 a ČRo Radia Wave od jejich počátků do současnosti, sociologickou charakteristiku mladých posluchačů, teorii žurnalistických žánrů a metod analýzy. Cílem výzkumné části je pomocí sledování týdenního úseku programu Radia Wave a Radia 1 analyzovat jazyk, žánry a obsahy uplatňované v pořadech těchto stanic a zaznamenat jejich vlastnosti. Práce se zabývá především rozhovory vysílanými na těchto rozhlasových stanicích. Text se snaží nabídnout co nejkompletnější představu o podobě dialogických pořadů pro mladé posluchače. Dalším cílem je zjistit, jakým způsobem je používán jazyk na veřejnoprávní rozhlasové stanici (Radio Wave) a ve vysílání soukromého radia (Radio 1). Na základě shromážděných poznatků a dat vyvozuje shodné a rozdílné prvky ve vysílání těchto dvou stanic. Práce je tak příspěvkem ke studiu rozhlasového vysílání pro posluchače mladších věkových kategorií.
REGULACE ROZHLASOVÉHO A TELEVIZNÍHO VYSÍLÁNÍ
Paroubková, Martina ; Soška, Milan (vedoucí práce) ; Gregárek, Matěj (oponent)
Cílem diplomové práce bude analyzovat zásahy státu do trhu rozhlasového a televizního vysílání. Stát bývá ve většině zemí zastoupen určitou komisí a právě na jejich chování se v práci zaměřím. V první části bych ráda zvážila teoretická východiska, historické souvislosti a aktuální legislativní úpravu regulace elektromagnetického spektra, konkrétně jejích obou typů -- obsahové a strukturální regulace. Dosažené závěry budou aplikovány na situaci v České republice. Konkrétně by práce měla zodpovědět na otázky, zda je rozhodování radních nezávislé, objektivní a v rámci vymezených pravomocí. V praktické části bych chování rad ilustrovala a analyzovala na příkladu "Kauzy rádia Wave", které bylo po nátlaku Rady ČRo staženo z analogového vysílání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.